Özellikle
Google, Facebook ve Twitter gibi dijital mecraların hayatımıza girmesiyle
dijital reklamlar ivme kazandı.
Ölçümlenebilir olması
noktasında diğer tüm reklam
modellerinden ayrılan dijital reklamlar, pazardaki payını 2015 yılında yüzde
25, 2016 yılında ise yüzde 40 oranında artırarak büyümeye devam ediyor. Bu
pastadan en büyük dilimi 'gösterim' ve tıklama başı reklam yatırımları'nın aldığını söyleyen CRM Medya Yönetim Kurulu Başkanı Ramazan Becer,
markaların dijital dünyada varlıklarını sürdürebilmeleri için; fiyat
politikası, kampanya ve tasarıma büyük önem vermeleri gerektiğini söyledi.
Günümüzde dijital reklamlar, arama motorları ve sosyal medyanın
gelişmesiyle önemli bir başarı elde etti.
Firmaların kısa sürede büyük kitlelere ulaşmasında önemli bir etken olan dijital reklamlar bugün, dünyanın
vazgeçemediği kanalların başında geliyor. 2015
yılında yüzde 25, 2016 yılında ise yüzde 40 oranında artırarak büyük bir başarıya imza atan bu
pazar, ölçümlenebilir olması noktasında tüm reklam modellerinden ayrılıyor.
Bir tık için; fiyat politikası, kampanya ve tasarım
Bununla birlikte, video reklamları alanında son iki yılda yüzde
50 büyüme gerçekleştirdiğine dikkat çeken CRM Medya Yönetim Kurulu Başkanı Ramazan Becer,
markaların dijital dünyada hedeflerine ulaşmaları için 3 altın kuralı mutlaka yerine getirmelerini gerektiğini belirtti. Tüm
sektörlerde, küçük ölçekli firmalardan büyük ölçekli firmalara kadar herkesin
dijital reklam modelini tercih ettiğini söyleyen Becer, "Markalar, bir dijital reklamın
startını vermek için çalışmaya başladığında fiyat politikasına çok önem vermeliler. Konuyu inşaat sektörü özelinde
ele alırsak; İnşaat sektöründe son
dönemde yüksek talep ve arsa fiyatlarındaki artış gibi bir farklı birçok nedenden dolayı; konut fiyatlarında
ciddi bir artış söz konusu. Başarılı bir fiyat
politikası oluşturmak için doğru değerlendirilmesi
gereken iki kritik konu var; bunlardan biri lokasyon analizi diğeri ise, rakip
analizidir. Bunu yaparken bölgenin gerçeklerinden uzaklaşmadan ve rakiplerin
fiyatlarını inceleyerek oluşturulacak fiyatlandırma büyük ölçüde başarılı olacaktır"
dedi.
"Hitap edilecek kitle tam olarak belirlenmeli"
En az fiyatlandırma kadar kampanya sürecinde hitap etmek
istenilen kitlenin belirlenmesinin de çok önemli bir unsur olduğunu aktaran Becer,
"Vade, faiz oranlarından önce hitap etmek istediğimiz kitleyi tam
olarak belirlemek zorundayız. Eğer ulaşmak istediğimiz kitle yatırımcılar ise, yatırımcının ilgisini çekecek
söylemler kullanmamız gerekiyor. Örnek olarak bir lansman projesini baz
alırsak; Eğer slogan olarak
'hayatın merkezinde' ya da 'kapalı havuz' gibi söylemleri kullanırsak yatırımcı
kitlenin dikkatini çekemeyiz. Burada kullanılması gerek söylemler; 'bölgenin
son dönemde kazandığı değer', 'peşin fiyatında yapılacak indirim' ya da 'projenin ortalama
kazanacağı değer' şeklinde olmalı."
Tasarımım gücü yadsınamaz…
Bu iki unsurun doğru bir tasarımla desteklenmediği taktirde markanın reklam sürecinde istediği performansı
alamayacağına dikkat çeken CRM
Medya Ajans Başkanı Ramazan Becer,
kampanya çalışmasında verilmek
istenen mesajın en etkili görsel alanda verileceğinin altın çizidi. Becer, kampanya sürecinde oluşturulacak doğru tasarım dilinin,
markayı sektörde rakiplerinden farklı konumlandıracağını belirtti.
0 yorum:
Yorum Gönder